Lige nu sidder jeg på vores altan som har udsigt direkte ud til havet. Vores hotel ligger på den lille strandpromenade, som er fyldt med restauranter og butikker. Kovalam er en lille hyggelig og meget turistet by, men fordi det er lavsæson nu, er der heldigvis ikke helt så mange turister og alting er billigere end i højsæsonen. Da vores semester sluttede i midten af april, blev jeg en uge mere i Pondicherry for at skrive min eksamensopgave. Vi fik fire spørgsmål at vælge imellem, og jeg valgte at skrive om peacekeeping i Afghanistan. I løbet af ugen var der flere og flere af de studerende der forlod Pondy, og til sidst var vi kun to værelser tilbage i Maison Raja. Vi var så seks personer der tog til Tranquebar for at se det gamle danske fort og så videre til Kodaikanal, som er en lille by oppe i bjergene, som Briterne tog op i, når det blev for varmt i resten af Indien. Her blev vi i næsten en uge og nåede at opleve en hel masse. Den første dag gik vi en ca. otte kilometer tur hen af en asfaltvej. På ruten var der forskellige udsigtsposte og vandfald, men hele området var desværre meget tåget, så vi kunne næsten ikke se de ellers flotte udsigter. Da vi havde gået de otte kilometer, ville vi tilbage og have frokost, men var for trætte i benene til at gå, så vi blaffede, og heldigvis stoppede et indisk par, og de havde lige plads til os alle. Dagen efter ville vi egentlig ud at trekke, men ham der skulle være vores guide spurgte os, om vi ville være med i en film. Så i stedet brugte vi dagen på være statister i en tamilsk film. Vi skulle forestille at være britiske studerende på en skole i England. Det var en lang dag fyldt med masser af ventetid, men det var en sjov oplevelse, og vi fik frokost og 500 rupees hver for det. Næste dag bestilte vi en guide og tog på trekking i bjergene. Det var en ca fem timer lang tur, med de flotteste udsigter og virkelig smuk natur, og det var så rart at komme væk fra biler og larm og endelig bruge sin krop lidt. Dagen efter skulle jeg have været ude at ride, men vi var (næsten) alle sammen blevet syge, og jeg havde kastet op hele natten. Så i stedet for blev dagen brugt på at slappe af og spise ikke-indisk mad. Den sidste dag tog vi på en tre timers ridetur i bjergene, og det var igen rigtig flot natur. Senere på dagen tog vi med en bus, og drog af sted mod staten Kerala.

Nu er vi i Kovalam, og i overmorgen tager vi en to dages tur på en husbåd som sejler rundt i Keralas backwaters. Og for resten er jeg lige blevet klippet. Helt kort!