La Olla Quemada er en bar her i León. Stedet ligger liksom litt bortenfor alle de andre stedene vi besøker, og helt på andre siden av sentrum i forhold til oss. Men det er verdt turen.

Hver onsdag er det konsert på La Olla Quemada, og første onsdagen jeg var her var det farvelkonsert med dama som driver stedet, Carola – hun skulle nemlig avgårde til USA for å bli superstjerne. Neida, jeg veit ikke hvor hun skulle, jeg veit bare at hun skulle dra, og at det var dumt ettersom det var en utrolig kul konsert. Carola sang en liten stund, men resten av tida vi var der spilte Will og faren hans, som spiller i et band. Will er vistnok byens beste gitarist.

Nå på onsdag var vi også på stedet, og det var like herlig musikk, dessverre fikk jeg ikke med meg hvem som spilte, fordi jeg var opptatt med å teste ut den lokale romen..

Hver torsdag har de salsakveld på La Olla Quemada, og jeg gleder meg til å teste det ut sammen med mine nye nicaraguanske student-venner.

Uansett, her er noen glimt fra den første kvelden vår der, dessverre var det akkurat så mørkt at det gamle kameraet mitt ikke taklet opplevelsen. Jeg prøvde å  fange den helt herlige stemningen i lokalet – men det var ikke lett.

Jaja, fotografen Marte har hatt bedre dager – men det var iallefall utrolig gøy å *prøve* å fange den herlige stemningen av stappfult lokale, dansende, lykkelige mennesker, god drikke, hyggelige folk og alt det der ;D
(Marte blogger også på http://martegris.blogg.no/)